The 7 linked references in paper O. Tokareva A., A. Seryy V., A. Fedorov I., О. Токарева А., А. Серый А., А. Федоров И. (2018) “Теоретико-методологические проблемы исследования эмоционального интеллекта у детей старшего дошкольного возраста // Theoretical and Methodological Problems of Emotional Intelligence Research in Children of Senior Preschool Age” / spz:neicon:vestnik-k:y:2018:i:3:p:129-139

  1. Symonds P. M. Book reviews: The Abilities of Man; Their Nature and Measurement. Spearman C. NY: The MacMillan Co, 1927. 415 p. // The Journal of Philosophy. 1928. Vol. 25. Iss. 1. Р. 20–25. DOI: http://dx.doi. org/10.2307/2015168.
  2. Thurstone L. L. The vectors of mind: Multiple-factor analysis for the isolation of primary traits. Chicago, IL, US: University of Chicago Press, 1935. 274 р. Режим доступа: http://dx.doi.org/10.1037/10018-000 (дата обращения: 22.01.2018).
  3. Thorndike E. L. Human nature and the social order. NY: The MacMillan Co, 1940. 1019 р. DOI: http:// dx.doi.org/10.1037/14654-000.
  4. Doll E. A. The measurement of social competence: A manual for the Vineland Social Maturity Scale. US: Educational Test Bureau Educational Publishers, 1953. 664 р. DOI: http://dx.doi.org/10.1037/11349-000.
  5. Sifneos P. E. Problems of psychotherapy of patients with alexithymic characteristics and physical disease // Psychotherapy and Psychosomatics. 1975. Vol. 26. No 2. P. 65–70. DOI: http://dx.doi.org/10.1159/000286912.
  6. Сысоева Т. А., Овсянникова В. В. Скорость переработки эмоциональной информации как коррелят эмоционального интеллекта // Психология. Журнал Высшей школы экономики. 2015. Т. 12. No 2. С. 160–171.
  7. Schutte N. S., Malouff J. M. Comment on Developments in Trait Emotional Intelligence Research: A Broad Perspective on Trait Emotional Intelligence // SAGE. 2016. Vol. 8. Iss. 4. P. 343–344. DOI: http:// dx.doi.org/10.1177/1754073916650499.