The 5 linked references in paper I. Ivanchei I., N. Andriyanova V., И. Иванчей И., Н. Андриянова В. (2016) “Двусистемная символьная вычислительная модель усвоения искусственной грамматики // Dual-System Symbolic Computational Model of Artificial Grammar Learning” / spz:neicon:technomag:y:2015:i:5:p:251-265

  1. Tunney R.J., Fernie G. Episodic and prototype models of category learning // Cognitive Processing. 2012. Vol. 13, iss. 1. P. 41–54. DOI: 10.1007/s10339-011-0403-2
  2. Scott R.B., Dienes Z. Knowledge applied to new domains: the unconscious succeeds where the conscious fails // Consciousness and Cognition. 2010. Vol. 19, no. 1. P. 391-398. DOI: 10.1016/j.concog.2009.11.009
  3. Reber A.S. Implicit learning of artificial grammars // Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior. 1967. Vol. 6, no. 6. P. 855-863. DOI: 10.1016/S0022-5371(67)80149-X
  4. 6. DOI: 10.1016/j.nlm.2011.08.006 6. Белова С.С. Субъективная оценка интеллекта другого человека: эффект вербализаций // Социальный интеллект: теория, измерение, исследования / под ред. Д.В. Люсина, Д.В. Ушакова. М.: ИП РАН, 2004. С. 39-62. (the paper at Socionet)
  5. Reber A.S. Implicit learning of synthetic languages: The role of instructional set // Journal of Experimental Psychology: Human Learning and Memory. 1976. Vol. 2, no. 1. p. 88–94. DOI: 10.1037/0278-7393.2.1.88