The 5 linked references in paper A. Karpenko P., E. Gavrilina A., M. Zackarov A., А. Карпенко П., Е. Гаврилина А., М. Захаров А. (2016) “Количественная оценка метакомпетенций учащихся на основе методов машинного обучения // A Quantitative Assessment of Student's Metacompetences Based on Machine Learning Methods” / spz:neicon:technomag:y:2015:i:4:p:228-253

  1. Bogo M., Katz E., Regehr C., Logie C., Mylopoulos M., Tufford L. Toward Understanding Meta-Competence: An Analysis of Students' Reflection on their Simulated Interviews // Social Work Education. 2013. Vol. 32, no. 2. Special Issue: Field Education in Social Work. P. 259-273. DOI: 10.1080/02615479.2012.738662
  2. Грешилова А.В. Содержание метапредметных компетенций у студентов среднего профессионального образования // Magister Dixit: научно-педагогический журнал Восточной Сибири. 2014. No 1 (13). Режим доступа: http://md.islu.ru/sites/md.islu.ru/files/rar/greshilova_statya_md_0.pdf (дата обращения 10.02.2015).
  3. Metcalfe J., Son L.K. Metacognitive and Control Strategies in Study-Time Allocation // Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. 2000. Vol. 26, no. 1. P. 204 -221. DOI: 10.1037//0278-7393.26.1.204
  4. Varnek A., Gaudin C., Marcou G., Baskin I., Pandey A.K., Tetko I.V. Inductive Transfer of Knowledge: Application of Multi-Task Learning and Feature Net Approaches to Model Tissue-Air Partition Coefficients // Journal of Chemical Information and Modeling. 2009. Vol. 49, no. 1. P. 133-144. DOI: 10.1021/ci8002914
  5. Foulds J., Eibe F. A Review of Multi-Instance Learning Assumptions // Knowledge Engineering Review. 2010. Vol. 25, no. 1. P. 1-25. DOI: 10.1017/S026988890999035X Science and Education of the Bauman MSTU,